
«Ask an expert»
Hvordan har dere taklet nedstengningene under pandemien og hvordan har dere holdt kundene fokusert?
Ros-Mari Nødland svarer – Når vi måtte stenge salongen på et par timer, snudde vi oss rundt og tok kontakt med kunder som hadde tid de nærmeste dagene,
vi la ut på Facebook og alle kunder fikk det med seg på radio og TV.
I den tiden vi var pålagt å holde stengt, tok vi ekstra kurs over internett, pusset opp salongen og ga den et løft. Gjorde klart med smitteverntiltak slik at vi var klare når vi kunne åpne igjen. Vi kjørte ut til kunder med produkter de bestilte fra oss, det var positivt og vi beholdt noen kunder ekstra ved ekstra servicen der.
Heldigvis er salongen så stor at vi har god plass mellom oss og kunder, vi har og passet på at vi ikke er for mange inne i salongen om gangen, så vi setter av ekstra tid til hver kunde. På den måten treffer de ikke hverandre i døren lenger. Vi spriter ned stoler, bord, mm som kunder er borti. og vi har smittesporing skjema kunder fyller ut ved adkomst, etter det håndvask. Det gjelder alle type behandling de skal få utført. Vi har vært heldige da vi holder til i Stavanger. Her har det vært lite smitte, og munnbind blir brukt av oss og kunder når vi ikke klarer å holde 1 m avstand. Hansker bruker vi og hele tiden.
Kunder føler seg trygge hos oss, da vi har forskjellige skjema og de ser at det er roligere i salongen og da det er mindre folk rundt dem føler de seg tryggere, noe vi og gjør i det daglige. Blir jo noen kunder innom salongen.
Moralen vi har dette året er mindre kunder inne i salongen daglig, men vi har en jobb vi kan gå til, og vi får lov til å holde åpen, og kunder kommer til oss. Det er deilig å vite.