Jette Aagard - FocuSkin

“Vi er veldig glade for å ha fått til et samarbeid med Jette Aagaard fra FocuSkin som skal tilby kurs i Dermatologi til alle medlemmer av NHSF.

Jette Aagaard er gründer av firmaet FocuSkin som tilbyr produktnøytrale kurs i dermatologi for hudterapeut, kosmetisksykepleier og leger som driver innenfor fagområdet hud. Jette har over 20 års erfaring i bransjen og hun er lidenskapelig opptatt av faget og brenner for å dele sin kunnskap og erfaring. Hun startet sin karriere som hudpleier, men hennes interesse for dermatologi gjorde at hun i 1999 begynt som fagsjef hos Babor hvor hun jobbet i 12 år. Hun fortsatte sin reise som fagsjef hos Kokong, Beauty Product og Cosmed Beauty. Jette har stor respekt for faget og legger stor vekt på at kursene skal ha et høyt faglig innhold med det nyeste innenfor dermatologi. Hun er kunnskapsrik og har en unik evne til å formidle det faglige stoffet på en lærerik inspirerende og visuell måte. Hennes nysgjerrighet på og forstår alle de biokjemiske prosesser, samt hvorfor/hvordan de reagerer er alfa omega for Jette. Denne lidenskapelige interesse for faget har tatt henne med på reise rundt i Europa på faglige seminar i kosmetisk kjemi og fordypning i hudens unike verden, slik at huden til enhver tid er faglig oppdatert. Når det gjelder forståelse om huden, er det viktig at man klarer å koble alt sammen, ikke kun de ulike biokjemiske prosessene som foregår i cellene, men enda mer avgjørende er ens livsstil og hvordan man føler seg i sitt indre. Alt handler om å holde kroppen/huden i likevekt. Det skjer kun når vi sørger for å tilføre alle de helsebringe næringsstoffer som vi trenger for å holde cellene våre sunne og friske, noe som positivt gjenspeiler seg i generell bedre helse, velvære og et yngre utseende. Livsstilen og våre daglige skjønnhetsritualer, henger nøye sammen og skal alltid behandles som en helhet, det er da du ser harmonien, styrken og vitaliteten i huden. Der finnes ingen «Short Cut» til en sunn og vital hud. Målet med kursene er å øke kunnskapen slik at din kompetanse blir styrket dette vil kunden merke, noe som vil gi økt omsetting gjennom tillit og lojalitet Jette anbefaler alle å begynne med de grunnleggende kursene før man går vider til avansert og spesial kompetanse.